Odkladiště linkůPatří sem i
Filmy patří lidu
Už jsem na ně níže odkazoval (stránka není bezprostředně komerční, prodej se realizuje přes Levné knihy). I když filmy jako
Rudá záře nad Kladnem nebo
Zítra se bude tančit všude budou jistě kultovní, tak v tom dám na názory uživatelů ČSFD, že oba jsou ideologicky i technicky sračky (nejvyšší hodnocení pořád 56% ze 100% pro
Expres z Norimberka, přičemž ale na film mělo žaludek jen 58 uživatelů, lépe není hodnocen ani nejčerstvější přírůstek -
Pan Novák). Holt nemáme nikoho kalibru
Sergeje Ejzenštejna, který sice věřil/sloužil režimu, ale aspoň byl revolucionář i ve filmovém vyjadřování, nejen obsahu.
Pro mě dalším důvodem nezájmu o edici ostatně je i to, že právě LK, které se starají o prodej "lidových filmů", teď vydávají průřez jeho tvorbou. Ale... souběžně vydávají i
Chaplina a ten má u mě přednost, protože pro mě je podstatnější, že jsem nikdy neviděl
Diktátora nebo
Pana Verdouxe než
Křižník Potěmkin (ovšemže kromě slavných fragmentů) nebo
Alexandra Něvského. Koneckonců I jistý kritik napsal, že "je zbytečné dohadovat se, jestli byl větší režisér Chaplin nebo Ejzenštejn - Ejzenštejn je vítězství formy, Chaplin obsahu". *1*
(I když jsem neodolal a přikoupil aspoň Askoldovovu
Komisařku, když už nevyšlo Michalkovovo
Příbuzenstvo - v obou filmech exceloval prototyp plnokrevné sovětské soudružky,
Nonna Morďuková. Nepamatuju si přesné znění odfrknutí zakázané Komisařky, že revoluce se rozhodně nedělá slovy, to "jsou pohádky, revoluce je vykoupena krví", zato si pamatuju, jak si matka v Příbuzenstvu změřila koktejl v restauraci a zpražila číšníka odkazem na sovětsko-ruskou zálibu ve voděnce: "Co mi to neseš, člověče? Barevný nápoje já nepiju!" *3**3**3*)