Abych byl spravedlivý, do jisté míry s [křesťany] vlastně soucítím. Chci říct, že to musí být pro věřící dost dráždivé, vidět ateisty, jako jsem já, jak procházejí životem bez jediného kousku pocitu viny nebo sebezhnusení a ani v nejmenším ochotné se jakkoliv modlit nebo kát a naprosto se neobávající jakéhokoliv věčného trestu. Musím přiznat, že kdybych byl věřící, asi bych si říkal: proč musím já nést všechen ten náklad, zatímco tihle hajzlíci se jen tak vezou?
Přesně tak, já se kát nemusím, kát se má Bůh, protože jako vševědoucí moc dobře vědět, kolik zla natropí stvořením Satana a "svobodnou vůlí" (která je svobodná ve smyslu "spása nebo zatracení", z čehož je zřejmé, že nikdo nebude tak blbej, aby si vybral "zatracení" - buď si umí všechno ospravedlnit, nebo nevěří). Bohovská - *66* - ironie je v tom, že kdyby se mě Bůh zeptal, čím konkrétně uškodil mně, musel bych přiznat, že naprosto ničím. V tom případě by ale měl pochopit, že tím spíš já, který jsem ze Satanova plémě - agnostik, pragmatik, cynik a homosexuál - těžko můžu přijít do ráje na oči bohabojným a zbožným lidem, z nichž někteří nemuseli mít v životě tolik štěstí jako já a právem by se ptali, čím jsem si to zasloužil já a oni ne? *40*
Což se samozřejmě týká i odmítnutí oběti Ježíše Krista, která byla v podstatě zbytečná, nijak neovlivňuje... jak to říct... distribuci životního štěstí. Těžit z ní můžou jen hříšníci, kteří se upřímně kají, ale těch je IMO velice málo (a ještě jednou IMO ani to by je nemělo uchránit od zaslouženého trestu, pokud někomu ublížili vědomě), a to pouze posmrtně. Dobří lidé by se měli dostat do ráje bez ohledu na to, čemu nebo komu věří. Nekajícní a zatvrzelí hříšnici zase poletí šupem do pekla. Ano, skončím tam i já a hezky mi tam všechny hříchy spočítají... ale to je přece spravedlivé, ne? *9**47**14*