XChat v mobilu  |   Fotoalba  |   Nápověda   |  Zaregistrovat
Přihlásit pomocí mojeID
Můj profil   |   Vzkazy (0/0)   |   Fotoalba   |   Poznámky   |   Nastavení

Létání

Létání

Sleduj emailem (jen pro Modrá hvězdička)
Pro všechny nadšence létání....
Zdar všeci piloti, paragáni, modeláři, páni úředníkové z ÚCL, a všichni co se o létání zajímáte.... Tak sem tady založil toto fórum, tak doufám že se sem někdy přijdete podívat.... Zatím zdar....

Moderátoři: Toto téma nemá speciálně určené moderátory

Aktualizuj


» Přidat k oblíbeným   » Vyhledat   » Běžný výpis  

 

guest Muž loginx (R.Vadasz@seznam.cz) ... 15.07.2007 22:34:00 ... (Strom/Strom)
taky něco ze zážitků
Ahoj,no neřikám,že jich bylo hodně,ale zato docela pěkný,asi nejlepší den byl 9.6.,kdy se mi mimojiné při pokusu o pětihodinovku,povedlo dát 7hodin a 12 minut..Základny byly ten den 2980 QNH,takže nádhera,bylo z toho letu i převýšení 2298m.Takže mám splněné 2 podmínky ze 3 na stříbrné C.
Polím zatím unikám,ale jednou sem měl dost namále,byl to ten předešlý let,kdy jsem se vypnul od vlečný v 650m dost daleko od letiště,vypadalo to tam hezky,ale po vypnutí vůbec nic,hledánim jsem ztratil dalších 50m,tak jsem to otočil k letišti (úhel dokluzu velmi nebezpečně vyhlížející)navíc celý let k letišti v 5m opadání a pak z čista jasna ve 300m nad náměstím taková lepší nulka,tak jí hned beru a po ustředění poměrně slušný 4m nahoru...takže nakonec ten let byl hodně povedený...se štěstim..
Dneska co to píšu,to mohlo být ještě lepší.Pražskej výstup PTU dával základny ve 3000m,ale zase to bylo v čistym,takže nevim..bylo strašný vedro..
Mějte se..
guest Muž Mi24v (TomasMichna@seznam.cz) ... 17.07.2007 09:40:29 ... (Strom/Strom)
Re: taky něco ze zážitků
Jo, to se mi taky nedávno stalo.... Taky jsem se vypnul daleko, protože do mě něco slušný koplo, jenže už to bylo v rozpadu a nedalo se z toho nic vytočit. Takže jsem neměl dost výšky na operování a tak jsem se vracel k letišti...

K blaníkům... Udává se že blaník má minimální klesavost 0,82 m/s, jenže ty blaníci maj za sebou 4000 hodin letu a už trochu i tak vypadaj... Takže nějaký ty rýhy, přenýtovaný plechy, muchy :-D, způsobuje to, že to kolem toho 1 - 1,5 m/s v oleju padá!! Oficiální klouzák má blaník 1:28.
guest Muž loginx (R.Vadasz@seznam.cz) ... 17.07.2007 18:19:52 ... (Strom/Strom)
k Blaníkům,reakce na : Re: taky něco ze zážitků
S těma Blaníkama máš pravdu,u L-13 určitě..Ten čas je na nich taky dost znát,my máme docela štěstí,že máme v aeroklubu naprosto bezkonkurenčního technika,takže všechny naše éra,jsou naprosto spolehlivý a udržovaný..klidně si troufnu říct,že naše vlečná Z-226MS patří u nás v republice k nejzachovalejšim...Je to kolikrát vidět,když vlekaj jiný 200pětky...
Koukal jsem na vaše stránky,vy máte docela slušnou letku kluzáků..Doufám,že jseš ze Šumperka.To SF je nádherný..
Dnes(17.7.) to muselo přímo trhat křídla,cumuly až do růžova ve 2500m dle Pražského výstupu..Nebyl jsi to zkusit?Já nemohl,protože naše vlečná vleká celý týden na Juniorkách v LKJH.Měj se..
guest Muž Mi24v (TomasMichna@seznam.cz) ... 17.07.2007 21:36:03 ... (Strom/Strom)
Re: k Blaníkům,reakce na : Re: taky něco ze zážitků
No já jsem dnes byl v práci, ale každopádně to u nás asi bylo, jenže v čisté!! Jo, letku máme slušnou, asi 13 větroňů... Typy viz. na stránkách!!

SF - 34 dobrý érko, akorát jsme mysleli, že by se to mohlo používat i jako školní letadlo, ale je na to nevhodný!! Je takový trochu tupý a vzlety na navijáku i za vlečnou jsou taky drsný!! A huř se s tím ustřeďuje.... Ale jinak krouží to pěkně, přistáváš na 110 Km/h, lítáš s tím taky tak a při této rychlosti to padá zhruba jak Blaník! A je z toho nádhernej výhled!!

Technika máme taky slušnýho, naše Blaníky maj nalítaný skoro 5000 hodin, jeden je po generálce a teď u nás byla inspekce z Kunovic a ještě nám je prodloužili a řikali, že jsou fakt v nádherným stavu!!
guest Muž loginx (R.Vadasz@seznam.cz) ... 17.07.2007 22:40:33 ... (Strom/Strom)
Re (2): k Blaníkům,reakce na : Re: taky něco ze zážitků
U vás v čisté jo..hmm..u nás to rostlo jak blázen..
áha..noo..začínat na Blanících je asi nejlepší,začínaj tak i piloti USAF,tak proč ne my... :-)
No...technik je téměř nejdůležitější osoba na letišti..asi všude..
Kdy máte soustředění?Nám začíná od téhle soboty..škoda,že nemám dost peněz..vypadá to,že si dotahám pod dozorem ještě zbývyjích asi 30 startů navijákem,abych byl navijákař a pak budu koukat,jak všichní poletujou..měj se
guest Muž Mi24v (TomasMichna@seznam.cz) ... 19.07.2007 08:25:35 ... (Strom/Strom)
Re (3): k Blaníkům,reakce na : Re: taky něco ze zážitků
No soustředění se už nějak u nás neprovozuje, ale chci si ho udělat taky od této soboty ještě s kámoškou... Jsou u nás Švýcaři a Němci a Olomoučáci, takže vlečná bude a myslím, že to bude poslední šance, kdy udělat tu podělanou pětku, protože pak už počasí nebude!!!
guest Muž loginx (R.Vadasz@seznam.cz) ... 20.07.2007 20:38:25 ... (Strom/Strom)
Re (4): k Blaníkům,reakce na : Re: taky něco ze zážitků
Ahoj,no já myslim,že pak bude ještě hodně termicky aktivních dnů,ale přeji hodně štěstí a žádný výrazný výškový kolaps :-)Mně už toho silver C chybí jen ten přelet..Když se to povede,pošli mi klidně *.IGC,rád kouknu..
měj se..
guest Muž Mi24v (TomasMichna@seznam.cz) ... 07.08.2007 08:07:39 ... (Strom/Strom)
Jak jsem polétal
Tak se zas po dlouhé době hlásím, abych Vám povyprávěl, co jsem zažil, co jsem posral, co jsem dokázal... *3*

Tak jak jsem tady zmiňoval, udělal jsem si jednoho krásného týdne soustředění. Počasí mi skvěle vyšlo, lítal jsem skoro každý den. Jednoho dne, bylo hlášeno super počasí. A opravdu bylo a já se chystal opět na tu mou pětku. Vytáhl jsem si blatníka, hodil ho na start a půl dvanácté startoval!! Vypl jsem se myslím ve výšce 800m AGL, protože už to pěkně nosilo, a začal točit. Základny byly ten den ve výšce 2100 QNH (1750 m AGL). Pak uběhlo pár hodin a obloha se vyčistila... Zůstal jsem nad kopcama, kde čistá zaručeně vždycky někde je!! A skoro na tom samým místě jsem se motal dvě hodiny. Nadešla má chvíle a já jsem pomalu začal vyklesávat na letiště. Jak jsem se tak dlouho motal v té čisté, byl jsem už vyčerpán a moje pozornost taky už nebyla až tak veliká. Tak jsem si řikal, že bude lepší na to letiště už jít, i když rezervu budu mít minimální!! Tak jsem pěkně podrovnal a zjišťuji, že mám rezervu asi pět minut, jenže to mě tak znervóznělo, že jsem začal přemýšlet.... Kurva, já jsem zapomněl na vlek!!! Takže jsme stáhli loger a chyběla mi minuta a půl!! Že ano... Tak jsem byl brutálně nasranej, skočil jsem si do bazéna, dal jsem si panáka a pivo a moje bolest se trochu zmenšila... Druhej den jsem si spravil chuť tím, že jsem se přeškolil na vosičku... (tak aspoň něco)

No tak ale poučil jsem se a pětku jsem s časem 6:19 odlítl teďka v neděli... Takže jsem spokojenej... Ještě by to chtělo za tento rok ten přelet ulítnout a ještě tak dvě hoďky polítat a letošní sezonu můžu ukončit!!

A jak tys polítal??
guest Muž loginx (R.Vadasz@seznam.cz) ... 10.08.2007 15:29:37 ... (Strom/Strom)
Re: Jak jsem polétal
Ahoj,ta to gratuluji,pěknej čas 5hodinovky...no ta minuta a půl asi pěkně nas.r.,alespoň jsi si pěkně polítal..
Už přeškolil na Vosu?To to máte teda pěkně jednoduchý..Prakticky bez přeletů a nechají tě přeškolit na jednosedadlovku..hmm
Já jsem teď ve Vysokém Mýtě na PMRG jako pomocník, vlastně teď doma,protože tento víkend bude neletovej,tak jsme jeli dom,pojedem tam v neděli večer..,v pondělí už to má být dobrý..
Je to bomba.. :-)
Po závodech doufám,že bude ještě pěkné počasí(spíš přeletové),abych něco naskákal,ne jen tu 50...
Takže ahoj..
guest Muž Mi24v (TomasMichna@seznam.cz) ... 10.08.2007 19:33:45 ... (Strom/Strom)
Re (2): Jak jsem polétal
Tak u nás jsou tyto podmínky na přeškoení:

a) dokončený základní výcvik (získaný pilotní průkaz)
b) nálet min.10 hod. za posledních 12 měsíců na kluzácích
c) celkový minimální nálet 30 hodin na kluzácích s vyjimkou Jantara, kde platí nálet 100 hodin
d) mít kvalifikaci "navijákař", pokud jsou splněny podmínky předpisu pro získání této kvalifikace. O výjimku lze písemně požádat výbor. Ženy mají tuto výjimku automaticky.

Do Mýta jsem si řikal že se pojedu taky podívat, ale ještě uvidím, jak mi to vyjde!! Ty a oni tam rozbili 105ku, ne? Já jsem to viděl teda jen na fotkách, nic víc o tom nevím!!
guest Muž loginx (R.Vadasz@seznam.cz) ... 11.08.2007 21:00:48 ... (Strom/Strom)
Re (3): Jak jsem polétal
áha,vidíš tyhle podmínky jsem neznal...díky za INFO :-)
Ano,rozbili,vše jsem viděl,až z příliš blízka...A jak se to seběhlo?---->
1.V době příletů větroňů z disciplíny,nesmí žádné motorové éro na okruh,jenže tohle byl místní pilot s místní 105,takže byl vpuštěn(1.asi zásadní chyba).
2.Jak přistávali větroně byla celá dráha 32,dráha 30L taky,takže udělal rozpočet na asfalt,což je dráha 30P,jenže tam byli taženy 2 větroně za autem..takže tam nemohl(v tuto chvíli měl dát plnej kotel a opakovat),(2.chyba,protože to neudělal)
3.Rozhodl se tedy,že bude sedat na asfaltovou pojížděcí dráhu(3.chyba naprosto proti smyslu),jenže tam byli další větroně a já(ale i kdybych tam nebyl neměl šanci se tam vejít přes ty větroně..),takže tam nemohl(již měl vyndané velké vztlaky),a teď se rozhodl,že půjde vedle pojížděčky na trávu(tam je taková velká stojánka) musel ale přeskočit nějakýho větroně,takže dal plyn a myslel jsi,že se do toho zbytku vejde....nevešel..
4.faktorem byl i vítr,který se v právě tuto chvíli otočil a začal foukat do zad,což také přiholšilo...
Doběhl jsem k éru první,ale oba už vylézali a nic jim nebylo,stříkal z toho benzín...
Podařilo se mi udělat i fotku na tom finále..cca 15 sekund před nárazem a pak jsem nehodu zdokumentoval..mám nějaký fotky..
Ale můžu říct,že jak jsem to celý viděl,a jak zmizel v tom křoví...byl jsem docela hotovej..hnusnej zážitek..

Se přijeď podívat,docela mazec..Měj se..Pěkné letové dni..
guest Muž Mi24v (TomasMichna@seznam.cz) ... 12.08.2007 09:11:07 ... (Strom/Strom)
Re (4): Jak jsem polétal
Tak toto nechápu. To je to prostě to podělaný spichání. Vždycky, když někdo někam spěchá, tak se něco posere. Třeba ať už je to třeba to, jak lezeš do větroně a před tebe už najíždí vlečná a to je taky vždycky honem honem. Kdyžtak mi ty fotky pošli na mail. TomasMichna@seznam.cz Kdyžtak mrkni na naše stránky, náš vlekař, kterej je v Mýtě taky fotil, ale až byla ta 105ka v příkopě!

Jo a na to přeškolení, to jsou pravidla našeho AK. Takže u vás to může být jinak!! Dřív to třeba u nás bylo tak, že si musel napřed na Démanta (protože se prej chová podobně jak Blaník), ale od toho se upustilo a teď se u nás lítaj kontrolní lety na SFku, protože se to při startu chova podobně jak vosa, tak aby jsme si na to zvykli a pak jdem na Vosu.
guest Muž loginx (R.Vadasz@seznam.cz) ... 12.08.2007 10:03:28 ... (Strom/Strom)
Re (5): Jak jsem polétal
Jasně,máš pravdu..spěchat se fakt nevyplácí,natož potom u lítání,kdy naopak se musí všechno několikrát kontrolovat....Nedokážu toho kluka pochopit(tipuju ho tak na 22 let,je i na těch fotkách v černym tričku),ze svýho hlediska,když taky lítám motorový,tohle prostě nepochopim,když je RWY plná a bezpečně neni kam,tak opakovat...a ne to co předvedl..šílenec,měl štěstí....
Fotky pošlu..hned,co tohle dopíšu.Dneska vyrážímě z5 do Mejta..zítra to vypadá letově...alespoň podle Horáce..
Jasný,je možný,že u nás budou jiné podmínky...po Mejtu si to zjistim..
4au..

» Přidat k oblíbeným   » Vyhledat   » Běžný výpis  

 




Hledej příspěvek:
Příspěvek přidán mezi: a (dd.mm.rrrr)
Pouze toto téma: