XChat v mobilu  |   Fotoalba  |   Nápověda   |  Zaregistrovat
Přihlásit pomocí mojeID
Můj profil   |   Vzkazy (0/0)   |   Fotoalba   |   Poznámky   |   Nastavení

! Filmový klub

! Filmový klub

Sleduj emailem (jen pro Modrá hvězdička)
nezáviské filmy :o)
Autor fora nevložil zatím žádný úvodní příspěvek

Moderátoři: LiThius.di.aLumiNi

Aktualizuj


» Přidat k oblíbeným   » Vyhledat   » Běžný výpis  

 

guest Muž Deleatur (deleatur@centrum.cz) ... 11.08.2006 11:41:43 ... (Strom/Strom)
Pier Paolo Pasolini
Ode dneška každý čtvrtek ve Filmovém klubu "volná trilogie přepisů klasických předloh" - Dekameron, Canterburské povídky a Kytice z tisíce a jedné noci... *88**1* ...jsem zvědavej, jestli na "takové" filmy ještě mám trpělivost... *40*

Edit. Tak asi nemám, nebo spíš byl Dekameron jen úsměvný sled košilačin a alotrií. Aspoň je to důkaz, že sexem žili i naši předkové a i silně erotický až pornografický text se může stát povinnou četbou... *49**3* Aspoň že má režisér velký vizuální talent (mimochodem si zahrál toho malíře fresky), na druhou stranu neumí potlačit, aby z filmu nekřičela jeho sexuální orientace, ačkoli ve filmu samotném je jen okrajová. Ani výkony naturščiků mě nijak nenadchly, takový Fellini je uměl vést lépe. *14*

*54*

http://www.fdb.cz/film.php?id=27888 & http://www.fdb.cz/film.php?id=26494 & http://www.fdb.cz/film.php?id=32104
guest Muž wolod (wolod@seznam.cz) ... 13.08.2006 13:42:47 ... (Strom/Strom)
Re: Pier Paolo Pasolini
Odpověď na příspěvek od Deleatur ( mailto:deleatur@centrum.cz ) z 11.08.2006 11:41:43:
Ký div, že to působí jako sled košilatých historek, když samotný literární originál není nic jiného.*40*
Viděl jsem kdys tento opus ještě za čerstva v Paříži.*20*
A sakra, to už tolik pamatuji?*85*
guest Muž Deleatur (deleatur@centrum.cz) ... 13.08.2006 22:35:40 ... (Strom/Strom)
Re (2): Pier Paolo Pasolini
Odpověď na příspěvek od wolod ( mailto:wolod@seznam.cz ) z 13.08.2006 13:42:47:

Čekal jsem něco víc... zatím se mi od Pasoliniho více líbil přepis jiné "klasické" předlohy - Evangelium sv. Matouše... ale protože jsem antiklerikál a agnostik, tak úplně nejvíc Mamma Roma, hlavně pro výtečnou Annu Magnaniovou. *1* (Oboje běželo kdysi i ve FK ČT.)

*54*

http://www.fdb.cz/film.php?id=7431 & http://www.fdb.cz/film.php?id=11945
guest Muž wolod (wolod@seznam.cz) ... 14.08.2006 13:43:57 ... (Strom/Strom)
Re (3): Pier Paolo Pasolini
Odpověď na příspěvek od Deleatur ( mailto:deleatur@centrum.cz ) z 13.08.2006 22:35:40:
Naprosto se ztotožňuji. Mamma Roma je fenomenální film o Anně Magnani ani nemluvě. Mám ještě velkou slabost pro poněkud rozvláčnou a málomluvnou Teoremu.*20*
guest Muž Deleatur (deleatur@centrum.cz) ... 14.08.2006 15:04:24 ... (Strom/Strom)
Re (4): Pier Paolo Pasolini
Odpověď na příspěvek od wolod ( mailto:wolod@seznam.cz ) z 14.08.2006 13:43:57:

Tu ve FK ČT marně vyhlížím. Ještě jsem si vzpomněl na poměrně působivou Médeu s Marií Callasovou. *14*

*54*

http://www.fdb.cz/film.php?id=20784 & http://www.fdb.cz/film.php?id=33763
guest Muž wolod (wolod@seznam.cz) ... 14.08.2006 22:23:51 ... (Strom/Strom)
Re (5): Pier Paolo Pasolini
Odpověď na příspěvek od Deleatur ( mailto:deleatur@centrum.cz ) z 14.08.2006 15:04:24:
Všechny tyto skvosty mám ve svém archivu a přiznávám, že nebýt P2P sítí, tak mám prd. Má vášeň pro krásno jde v jedné ruce s lupičstvím.*85*
guest Muž Deleatur (deleatur@centrum.cz) ... 15.08.2006 12:30:46 ... (Strom/Strom)
Tak tohle bylo moje gusto!
Přiznání (Tape) - když už dávám odkazy na FDb.cz, musím parafázovat tamnějšího recenzenta Pardala: "Tři herci, jeden pokoj, jedna ruční kamera a kvalitní zápletka - to stačí na skvělý film," protože lépe to popsat nejde. Hlavně musím znovu uznat, že Ethan Hawke je výborný herec, ačkoli je mi osobně strašně nesympatickej (i v daleko "vyžehlenějších" rolích). Zato Umu Thurmanovou můžu vidět vždycky. A Robert Sean Leonard je pro mě překvapením. *1**14*

*54*

http://www.fdb.cz/film.php?id=35836 (chybí obsah, tak aspoň krátké "plot summary" na IMDb - http://www.imdb.com/title/tt0275719/plotsummary )

Odpověď na příspěvek od wolod ( mailto:wolod@seznam.cz ) z 14.08.2006 22:23:51:

Na lupičství nejsem dost technicky zdatnej. Ale já si počkám. Stejně je tolik filmů, které bych chtěl vidět... *14* ...i když se mi ale asi dostal pod kůži postmodernismus a klipovité filmy... už nemám trpělivost na rozvláčné a zádumčivé filmy, ale dokonce ani na svižnější, ale celkově archaické (vynechal jsem jak sérii slavných westernů 60. a 50. let na ČT, ale úspěšně odolávám i americkým konverzačkám Zlatého věku Hollywoodu reprízovaným v Klubu pro pamětníky - a přitom třeba Jezinky a bezinky patřily před léty k filmům, které jsem chtěl vidět nejvíc... *40**20*)

*54*

http://www.imdb.com/title/tt0036613/ ( http://www.fdb.cz/film.php?id=9647 )
guest Muž wolod (wolod@seznam.cz) ... 16.08.2006 09:57:39 ... (Strom/Strom)
Re: Tak tohle bylo moje gusto!
Odpověď na příspěvek od Deleatur ( mailto:deleatur@centrum.cz ) z 15.08.2006 12:30:46:
Připrav se zítra na další košilatinky od Pasoliniho.*40*
Já s těmi staršími a dokonce nejstaršími filmy nemám problém a největší mou vášní je éra němého filmu. Mnohdy se na ta stařičká díla dívám se stejně němým úžasem. Co do technické úrovně i co do úrovně filmařské, ale i herecké. Jaký byl můj úžas při zjištění, že Mary Pickford nebyla jen mrckující diblík, ale vynikající herečka, která v té éře filmové pantomimy používala velice jemné a řekl bych téměř civilní hereckém prostředky. René Clair dokonce prohlásil, že s nástupem zvuku zemřelo filmové umění.
A chtěl jsem se zeptat zda jsi z období 50. a 60. let viděl filmy All About Eve, Sunset Boulevard nebo What Ever Happened to Baby Jane? *18*
guest Muž Deleatur (deleatur@centrum.cz) ... 16.08.2006 12:14:46 ... (Strom/Strom)
Re (2): Tak tohle bylo moje gusto!
Odpověď na příspěvek od wolod ( mailto:wolod@seznam.cz ) z 16.08.2006 09:57:39:

Bojim, bojim... zase středověk a k tomu ještě Anglie, to bude drsný: "[Pasolini] se ani tentokrát nezříká otevřeného zobrazení erotiky a provokativních obrazů, z nichž mnohé záměrně balancují na hranici obecně přijatelného vkusu"... *40* ...to už se víc těším na Kytici z tisíce a jedné noci, kde "se soustředil na fyzicky něžnou a pozitivní stránku erotiky"... *47**1*

Němých filmů, resp. filmů, kde je hlavní důraz na obrazech, jsem moc neviděl a z těch, co jsem viděl, mě zaujaly především avantgardnější díla a nestydím se přiznat, že hlavně sovětské revoluční školy: 10 dnů, které otřásly světem, Matka, Země... a Andaluský pes... všechno ukázky síly obrazů (teď ještě shlédnout Křižník Potěmkin, Machatého Extázi, Triumf vůle a oba díly Olympie... *92**3*).

Co se týče překvapivě moderních výkonů ve "starých" filmech, tak kromě tebou jmenovaných perel Zlatého věku Hollywoodu mě překvapil i japonský film (Rašomon a Povídky o bledé lůně po dešti) a vyhlížím Utrpení Panny orleánské (z něhož jsem viděl dechberoucí fragment v Godardově Žít svůj život).

Konverzačky jsme myslel typu Příběhu z Filadelfie nebo Leopardí ženy. Sunset Boulevard mě vzhledem ke své pověsti lehce zklamal - Gloria Swansonová byla výborná a její vilové "mauzoleum" ještě lepší, ale pokud jde o příběh hvězdy, která se uzavřela do vlastní světa vzpomínek na zašlou slávu, tak Co se vlastně stalo Baby Jane Bette Davisové... *40**3* (Takže si dělám další puntík u vyhlíženého Vše o Evě a dalšího Aldrichova psychohorroru pro 2 velké herečky - Hush... Hush, Sweet Charlotte... *1*)

*54*

Něco je na http://www.fdb.cz/ , ale většina "plot summary" na http://www.imdb.com (Ten Days That Shook the World & Earth & an Andalusian Dog & Triumph of the Will & Rashomon & Tales of a Pale and Mysterious Moon After the Rain & My Life to Live & the Philadelphia Story & Bringing Up Baby)
guest Muž wolod (wolod@seznam.cz) ... 16.08.2006 16:17:37 ... (Strom/Strom)
Re (3): Tak tohle bylo moje gusto!
Odpověď na příspěvek od Deleatur ( mailto:deleatur@centrum.cz ) z 16.08.2006 12:14:46:
Inu Dreyerův pohled na Johanku z Arcu je naprosto nevšední a fascinující. Skoro celý film v detailních záběrech.*47* Ten film je mi blízký už s ohledem na německý filmový expresionizmus, který adoruji. Dreyer tvořil obrazovou kompozici z detailu jedincova a naopak třeba Fritz Lang zobrazoval mohutné celky oživené třeba jen jedním protagonistou (Unavená smrt). A to už vůbec nemluvím o mém milovaném Murnauovi, který je spojován jen s geniálním Nosferatu, ale jeho filmový záběr byl mnohem širší až k filmům naprosto civilním jako např. Poslední štace s vynikajícím EmilemJjanningsem. Kuriózní je, že v tomto filmu není ani jeden mezititulek. Byl srozumitelný i bez nich.
Pokud se nemůžeš dočkati opusu Vše o Evě věz, že jsem tento film objevil v půjčovně ve Francouzské ulici www.dvdrental.cz

Hush, hush...Sweet Charlotte byl opět napsán pro duo Davis & Crawford. Obě dámy se nemohly nikdy ani čuchat a Crawfordová se na Hush, Hush nakonec, po skandálu který ztropila, vyprdla. Nahrazena byla velmi dobrou Olivií de Havilland, která však zdaleka nemá ono vnitřní démonium. Asi s Davisovou dobře vycházela.*40*
guest Muž Deleatur (deleatur@centrum.cz) ... 17.08.2006 02:40:10 ... (Strom/Strom)
Re (4): Tak tohle bylo moje gusto!
Odpověď na příspěvek od wolod ( mailto:wolod@seznam.cz ) z 16.08.2006 16:17:37:

Díky za tip. *47**1*

Já vím, ale především na výkon Renée Falconettiové ("šantánové herečky") jsem četl samé superlativy ("Jedinou rolí si zasloužila zmínku ve všech filmových encyklopediích.") (Dreyer samotný ve mně vzbuzuje svou náboženskou orientací nedůvěru, mj. proto, že u Bressonových filmů jsem se nudil smrtelně.)

Jak jsem mohl zapomenout na Upíra Nosferatu? 100x strašidelnější než Coppolův Dracula, i přes Schrekův spíš legračně hlodavcovitý vzhled, ale zase Nosferatova erotika nebyla tak dusná (ale kupodivu tam byla) jako v Coppolově barvotiskové verzi (Keenu Reeves trefně, že ten film je mimo jiné i o orálním sexu... *49*)

I ten Kabinet doktora Caligariho jsem viděl, ale tam se mi líbil jen ten somnambul, ty kosočtverečný dekorace bohužel ne... *40**3*

Černobílé filmy a civilní herectví - spojilo se mi to s mnohem mladším snímkem: Místem na slunci - kontrast herectví, které ovlivňuje zjev a charisma, zkrátka "hvězdnost": výborní i civilní byli všichni - Clift, Taylorová i Wintersová, ale nejvíc zářila právě Wintersová, paradoxně díky své lehké tuctovosti, ale vyváženou báječnou plnokrevností... mluvě o tom, pak nelze nezmínit, že na její paní Hazeovou z Kubrickovy Lolity Melanie Griffithová z Lyneovy verze nemá ani náhodou... *14*

De Havillandová tam má zápornou roli? Tak to se nedivim, jestli jí to nevyšlo na 100% - jak by mohlo herečce, která sama chtěla a dokázala zživotnit Melanii z Jihu proti Severu? Kdo viděl Nejdražší maminku podle autobiografie adoptivní dcery Crawfordové, ten ví, jaké démony v Joan třímaly... *66**3*

O asociacích (viděných i neviděných filmů) se radši nebudu zmiňovat, prozradím jen, že nejstarší byl Modrý anděl a nejmladší Requiem za sen (shodou okolností oba neviděné *40**20*)...

...ale pro sichr znovu opakuji, že nejsem filmový labužník, neřkuli intelektuál. Jenom fanoušek. Když je dobrý příběh a dobří herci (klidně i hvězdy), tak je mi jedno, z kterého je film roku. A k těm avantgardním jenom tolik, že je vnímám jako hudbu, neřeším o čem přesně jsou - třeba naposledy se mi líbila Persona, protože bylo úchvatné sledovat, jak Liv Ullmannová hraje dominantní osobnost, aniž by pronesla jediné slovo a že když má režisér po ruce výtečné a fyzicky ne zas tak podobné herečky, pak pro atmosférickou scénu, kde se Elisabeth před zrcadlem doslova vpíjí do Almy, nepotřebuje ani prolínačku, ani maskéry... *1* ...rozhodně bych se ale nepouštěl do úvah, jestli je film alegorie totalitní mechanismů, nebo ne... *69**3* ...stejně tak se nepídím po doslovném smyslu třeba Lynchových filmů... a přitom jsem se bavil nad spoustou úvah, z nichž pro mě nejzábavnější byl názor, že Mulholland Drive je mužská vizualizace ženského orgasmu (proto je prý jediná skutečná scéna filmu Dianina masturbace)... *3**3* ...ale abych pořád nechodil za humna, tak třeba Sedmikrásky se mi líbily pro svůj hravý anarchismus - a za tak povrchní čtení by mi Věra Chytilová vytahala obě uši... *3**3*

*54*

Theodor Dreyer & Robert Bresson & a Place in the Sun & Mommie Dearest & the Blue Angel na http://www.imdb.com , zbytek na http://www.fdb.cz/

Odpověď na příspěvek od confused.angel z 16.08.2006 21:32:44:

Pozor, já filmy zásadně nedoporučuju, takže si to půjčuješ na vlastní riziko. Třeba moji sestru to nebavilo vůbec: "Bude se tam něco dít, nebo budou jen plkat?" *40**3* (Uma Thurmanová se objeví až v poslední třetině a zprvu se zdá, že tam hraje nejhůř, dokud jsem si neuvědomil, že hraje na druhou - její postava [Amy] totiž předstírá, že o žádné znásilnění nešlo, resp. nakonec jsem měl dojem, že je to sice rána, ale už zacelená.)
guest Muž wolod (wolod@seznam.cz) ... 17.08.2006 16:02:44 ... (Strom/Strom)
Re (5): Tak tohle bylo moje gusto!
Odpověď na příspěvek od Deleatur ( mailto:deleatur@centrum.cz ) z 17.08.2006 02:40:10:
Divil bych se kdyby tě v roli somnambulního Caesara neuchvátil Conrad Veidt.Mimořádně nadaný chlapík, který se bohužel stal v rodném Německu persona non grata. V pudu sebezáchovy přijal roli v ostudném snímku Žid Süss a po válce emigroval do GB a přijal i Hollywoodské nabídky, kde hrál především ve špionážních filmech kvůli svému německému přízvuku.
Pro sebe nazývám Kabinet Dr. Caligariho "manifestem expresionizmu" dotaženým do důsledků.
Mimochodem, víš že Sunset Boulevard zpracoval Webber do muzikálové podoby? Mám doma CD s tímto a roli Normy Desmond hraje a zpívá Glenn Close! A zpívá znamenitě. (mě jdou ti všestranně talentovaní lidé tak na nervy*30*) *40*
K Modrému andělovi jsem nedávno pro přátele překládal titulky a hodnotím ho jako nejlepší Sternebergův film s Marlene Dietrich. Bude to zřejmě skvělou literární předlohou. Filmy točené již v Hollywoodu jsou poznámenány Amerikou. Patrně nejvíce se mi líbil hned ten první MOROCCO, který z Marlene učinil světovou star. Příběh Plavovlasé Venuše je už z rodu Červené knihovny.
A Requiem For A Dream patří k nejsmutnějším filmům které jsem viděl.Ellen Burstyn je jedním slovem skvělá. Ale ten příběh je tak bolestně beznadějný, že si ještě nějaký čas počkám než se podívám ještě jednou.*20*

P.S. Kurosawu mám ve své sbírce téměř kompletního. Já asijskou kinematografii rád.*47**40*
A ještě douška:
Mě ty naše nadšené, fanouškovské diskuze právě teď připomněly scénu s Felliniho Amarcordu, kde ve starém autě masturbuje skupina kluků a tito vykřikují jména svých idolů pro zvýšení rozkoše.*3**3**3*

A ještě jedna*40*

Vnímání filmu jako hudby nebo prostě jen vnímání něčeho krásného mi evokovalo slova zvěčnělého režiséra Jana Grossmana, který na mě jednou při zkoušení Havlova Pokoušení chtěl abych provedl zčistajasna jakýsi taneční obrat, nesouvisející s děním. Ptal jsem se: "Jene, ale co to jako je? Co to má znamenat?" a Jan odpověděl: " Já nevím, ale je to krásné." *20*
guest Muž Deleatur (deleatur@centrum.cz) ... 18.08.2006 23:24:40 ... (Strom/Strom)
Canterburské povídky...
...takže zprvu se mi zdály lepší než Dekameron... takové čistší, hlavně první povídka o obstrožním manželovi, choti v rozpuku a "neohebné tvrdosti na umření"... ale postupně to ztrácelo glanc, jak Pasolini (a Chaucer) postupoval(i) dolů po společenském žebříčku (jasně, je to logický)... a peklo už bylo takové, jaké má být - fuj velmi... *92**3* ...celkově film a předlohu beru jako doklad, že fekální humor prcičkovského ražení rozhodně není výmyslem 90. let min. stol. ...*3**92**3*

Odpověď na příspěvek od wolod ( mailto:wolod@seznam.cz ) z 17.08.2006 16:02:44:

S tím příměrem z Amarcordu si to trefil...*3**85**3* ...nejen, že jsem asociace horko těžko kočíroval, ale co teprve, co se mi vybavilo při zmínce o muzikálech ve spojení s erotikou... mohl bych si k tomu potěšení dokonce udělat i "filmtrack".... na začátek bych dal něco glamour erotiky:
Helen se celá třpytivá vynořuje z gorilího kostýmu v rytmu Hot Voodoo (Plavovlasá Venuše)... Gilda si za zpěvu Put the Blame on Mame sundává rukavice, jak by se svlékala celá... Satine se zablyští svými Sparkling Diamonds (Moulin Rouge)... Roxie bych nechal odzpívat část Funny Honey a pak celou její zpověď (Chicago)... svádění bych začal Lolou, jak si lascivně protahuje nohy: Ich bin von Kopf bis Fuss auf Liebe eingestellt (Modrý anděl)... přidal Sugar v něčem, co vypadá jako flitry nalepené na holá ňadra, jak rozpaluje Juniora a mazlivě kňučí I Wanna Be Loved by You (Někdo to rád horké)... Elvisovo stejně mazlivé Love Me Tender... možná by mohl něco zabroukat Joaquin Phoenix tím svým úžasným barytonem a la Johnny Cash (Walk the Line)... nebo by byl lepší Jim Morrison a Light My Fire (the Doors)? Každopádně, aby nebylo pochyb, následovala by zcela jednoznačná pansexuální výzva Black Boys, White Boys (Vlasy)... a pak bych dal už jen samá vyvrcholení... jako první určitě Richieho Surprise (Chorus Line)... za další obě verze Whole Lotta Shakin' Goin' On (Great Balls of Fire!)... nebál bych se Acid Queen (Tommy) vybavit obří falem z Lisztomanie.... na největší jízdu bych diváky pozval na palubu Aerotiky: Take Off with Us (All That Jazz), protože tam je všechno... na doznívání by byl na výběr pro ty, které to akorát nakoplo Me and Bobby McGee Janis Joplinové (přísahal bych, že jsem ji slyšet zpívat Bette Midlerovou v Rose, ale v tracklistu není a podle obsahu je to ještě film o zpěvačce Joplinové jen podobné *40*)... pro ty, které to povzneslo, hymnicky orgasmické My Man Fanny Briceové (Funny Girl) nebo hrdé Stand by Your Man Tammy Wynetteové (zaznělo ve spoustě filmů, mj. i na Čtyřech svatbách a jednom pohřbu)... a aby to nebylo jen o chlapech, dal bych i Charlesovu I Got a Woman (Ray)... na úplný závěr Bye Bye Love (All That Jazz), což je trochu morbidní, ale nikdo se na svého anděla smrti nedíval s takovou něhou, láskou a touhou jako Joe Gideon... *1*

Ano, vyhrál jsem si s tím a měl z toho málem orgasmus... *3**3* (Výstupy Heleny, Gildy a Loly jsem viděl jen v 6idílném seriálu HBO Sex, cenzura a stříbrné plátno. Herečky a herci jsou jistě důležití, ale musel jsem je vynechat, jinak by to rvalo oči ještě víc... *40*)

A btw. pokud ti jdou na nervy všestranně talentovaní lidé, tak ze současné herecké generace musíš být na prášky - Jane Horrocksová rozhodně není Tichý hlas, s Nicole Kidmanovou v Moulin Rouge zazářil táhlými tóny i Ewan McGregor, v Chicagu byli výborní až na Richarda Gerea všichni (Gere prostě i líp stepuje než zpívá), druhým překvapení Walk the Line byla Reese Whiterspoonová... skvělá je prý i Gwyneth Paltrowová (Karaoke), jen sporadicky k nám pronikají informace o úspěších Hugha Jackmana na Broadwayi (Oklahoma!)... talent nástupce Franka Sinatry Harryho Connicka Jr. - je zatím tvůrci filmových muzikálů opomíjen... počíta se i Jennifer Lopezová? *88**3*

*54*

Gilda & Great Balls of Fire! & Lisztomania & All That Jazz & the Rose & Sex, Censorship and the Silver Screen & Duets (Karaoke) & Oklahoma! na http://www.imdb.com , zbytek http://www.fdb.cz (vč. Miluj mě něžně & The Doors)
guest Muž wolod (wolod@seznam.cz) ... 19.08.2006 10:18:25 ... (Strom/Strom)
Re: Canterburské povídky...
Odpověď na příspěvek od Deleatur ( mailto:deleatur@centrum.cz ) z 18.08.2006 23:24:40:
Ten filmtrack mě natolik nadchl, že jsem si tvůj scénář uložil a ve volných chvílích se pokusím tento realizovat. V podstatě vše zmíněné mám, takže stačí jen vybavit se trpělivostí a nadráždit některý z programů na editaci videa. Počítám, že do roka a do dne bych to mohl vyhotovit. Pokud ovšem do roka a do dne neumřu.*40*.
Z celé Pasoliniho trilogie jsem neviděl pouze Kytici z tisíce a jedné noci a jsem na ni věru zvědav. Cos mi říká, že půjde patrně o nedekadentnější opus celé trilogie.*47*

Co mi tu jmenuješ všecchny ty multitalentované lidi? Myslíš, že o nich nevím? *30**40*

Nicméně, Jenifer Lopez ... ach jéééééžišmarjááááá.....co s tím? Ona je zpěvačka, ona je tanečnice, ona je herečka, ona má kouzelný zadeček, ona .... ona je dle mého soudu úporná jak úplavice. A herečka je jen o stupíneček lepší než Madonna. Tedy průměrná obecnost. Svou prezencí mi zkazila i několik jinak docela poutavých filmů. Té jediné její "multitalentovanost" nezávidím. Takové šmíry je na světe habaděj.*40*
guest Muž Deleatur (deleatur@centrum.cz) ... 22.08.2006 13:48:01 ... (Strom/Strom)
Re (2): Filmové obžerství
Odpověď na příspěvek od wolod ( mailto:wolod@seznam.cz ) z 19.08.2006 10:18:25:

A mě naše debata (a sychravé počasí) inspirovala k obžernému týdennímu filmovému maratónu... *49* ...je toho hodně, tak to zkusím telegraficky...

...naprostej omyl a nechuťárna Hele kámo, kdo tu vaří?... vedle toho je Hele vole, kde mám káru? úplnej skvost... *92**3*

...kontroverzní Noc s nabroušenou břitvou, moje první gore; "šokující" konec postavil film na hlavu a vzal mi naděje, že film je v rámci možností civilní (hlavní hrdinka se nechá ovládnout pudem sebezáchovy a nestará se o ohrožené - cizí -dítě), náznaky homofóbie potvrdil závěr, škoda velmi dobrého výkonu Cécile De France (velmi koukatelný typ lesbické mužatky, mnohem lépe využitý v příjemné francouzské "komedii mravů" Erasmus 2)... *40*

...poučení, že výborný herec (Benoit Magimel) ani ve dvojroli nezachrání film (Jedna krev)... naopak solidní herecké výkony (Sophie Marceauová a Yvan Attal) dokážou nicotnému scénáři vdechnout život (Hledejte Anthonyho), popř. může jediný výborný výkon (Clive Owen) povýšit rutinní thriller o třídu výš (Hra s nevěrou)... *14*

...mírná zklamání: válečný Mariňák (nevidím žádný výraznější přesah, ani nezapomenutelný výkon)... drama Důkaz (solidní herecké výkony, Gwyneth Paltrowová, obsazená opět proti svému typu, mnohem lepší než v Sylvii)...

...včetně kritiky přechváleného thrilleru Utajený (třeba je jeho působivost v tom, že svým chladem vzbuzuje sympatie jen s terorizovanými, ačkoli Madžídovi se nespravedlnost stala nejméně jednou, Lynchova Lost Highway je zajímavější)... a dramatu Zlomené květiny (celá plejáda hvězd v čele s Billem Murrayem velmi přesně obsazená, Jarmusch ale měl lepší okamžiky a Ztraceno v překladu bylo výstižnější)

... jen příjemní zástupci zvolených žánrů: Temné vody (atmosférický horror), Noční let (cravenovský thiller s tradičně zdánlivě slabou ženskou hrdinkou), Kurýr 2 ("stathamovka" s úžasnou scénou, jak fáro sjede ze střechy a přesně zapadne do zvoleného rozestavěného patra... a zbytečně oplzlá záporačka), Policajtem proti své vůli (policejní komedie), New Police Story (hongkongský národní poklad Jackie Chan), King Kong (hollywoodský kasaštyk), Láska na inzerát ("nenápadná, ale milá a dospělá romance")...

...skoro působivé: drama Můj miláček ráže 6,65 (hlavně Jamie Bell a Danso Gordon jako idealista a cynik přesně obsazení, nevěrohodné je až závěrečné prozření cynika)... vyznění jinak nevzrušivě natočené, ale zajímavě vypravené sci-fi Aeon Flux; v ústřední roli žena-válečnice (vysoká, pružná a pohledná Charlize Theronová) chránící muže-politika, který má do akčního hrdiny daleko... důkaz, že i při respektování národní folklóru lze natočit velký biják - ruská Noční hlídka... živoucí a skvěle obsazený přepis klasiky Pýcha a předsudek...

...herecký objev týdne Laura Linneyová... o třídu povýšila rutinní horror V moci ďábla (téma dilematu pověra vs víra můžou chápat snad jen bigotní Američané a jen ti můžou přijmout jako fakt, že "film byl natočen podle skutečných událostí")... na Lauřin výtečný výkon v Tajemné řece jsem si vzpomněl při sledování tématicky příbuzných, ale ne tak působivých Dějin násilí; ani Viggo Mortensen na oscarového Seana Penna nemá, zato ale dokázal zcela nemožné - nechat pod fasádou spořádaného a sympatického "chlapíka odvedle" probleskovat sadistické potěšení, aniž by zcela ztratil divákovy sympatie... působivější je dle mého i Po krk v extázi, kde původně "malý" a sofistikovaný zločinec se zaplete do světa "velkého" zločinu a už se z něj nevymotá (elegantně mužný výkon Daniela Craiga je - po traileru - dalším příslibem, že jako James Bond nebude zas tak špatný... až na ty plavky! *3*)... nejvíc mě ale Laura pobavila v páru s Liamem Neesonem ve volnomyšlenkářsky vážném Kinseym (není to veledílo, neříká to o sexu, ani o jeho zvěcnění nic objevného, ale řemeslo je to příjemné a jistou informativní hodnotu to má)... *1*

...největší zážitky byla bohužel 2 drásavá politicko-společenská dramata... Prokletá Argentina o lidech mizejících za vlády junty v 70. letech min. stol.; dost mi vadilo, že na takové téma naroubovali (americký režisér a scénárista podle anglického románu) magický realismus (hlavní hrdina hledá zmizelou manželku a dceru pomocí jasnovidectví); ani Emma Thompsonová, navíc spárovaná s Antoniem Banderasem, není úplně přesná volba... a Padlé ženy, drama o ústavech, kde až do 90. let min. stol. (film se odehrává o 30 let dříve) zavíraly ženy, jejichž hříchem byly nemanželské děti (ihned odebrané) (Rose), že byly znásilněny (Margaret) nebo prostě jen kokety (Bernadette); tady jsem měl zase problém s přílišnou jednostranností zpracování: ve filmu není ani jedna kladná postava z řada kléru, motiv zneužívání jedné ze slabomyslnějších chovanek (Crispina) knězem se mi zdál už přes míru, ale naštěstí vedl silnou linií (Margaretin nepromyšlený vtípek - provinilému knězi přimíchala do prádla jakési býlí, z kterého chytl velmi nepříjemnou vyrážku - skončí tragicky: nakažená je i Crispina, která ztropí veřejný skandál, za nějž je zavřena do blázince); naštěstí to napraví drobná zmínka nakonec, že Rose zůstala až do své smrti katoličkou (je to vysvětlení její jakoby apatie, ve skutečnosti pravé křesťanské pokory; i když se nakonec vzepře)... na druhou stranu, nebýt pobytu v ústavu, třeba Margaret nemusela mít ze znásilnění takové trauma, aby se nikdy neprovdala...

...tak, myslím, že po tomhle výčtu je jasné, že su spíš eklektický, než labužník... *14**3* ...a musím se podívat do slovníku, jestli jsem správně pochopil slovo "telegraficky"... *40**3**3*

*54*

Bez výjimky u všech filmů je pod distribučním názvem aspoň "oficiální text distributora" ve http://www.fdb.cz/ .
guest Muž wolod (wolod@seznam.cz) ... 27.08.2006 21:18:49 ... (Strom/Strom)
Re (3): Filmové obžerství
Odpověď na příspěvek od Deleatur ( mailto:deleatur@centrum.cz ) z 22.08.2006 13:48:01:
Na pár dní jsem zmizel v lesích za oučelem sběru hub a bylo to úžasný. A viděl jsem jen dva filmové opusy. Novinku Miami Vice , která je sice výborně natočená ( aby taky ne), ale na můj vkus se to tvářilo až děsivě vážně. Nezbytnou součástí buddy movies a akčňáků jsou i vtipné či drsné hlášky. Zde ani jedna.A navíc někde v prostředku tomu hapal řemen a trvalo dosti dlouho než dílo opět chatilo nový dech.
Ale ohromně jsem se pobavil na jednom z prvních filmů Petera Jacksona, který jsem uloupil na netu, neb tady po něm ani vidu a ni slechu. Jmenuje se to Braindead - Živí mrtví a v životě jsem neměl tak kuriózní směs pocitů při sledování opusu.Já se totiž smál až jsem padal a zároveň se mi zvedal žaludek.*3* Myslím, že na csfd je o tom zmínka. vřele bych ti tento bizarní zážitek doporučoval, pokud se ti podaří jmenovaný kdes splašit. Božská zombárna.*40*
guest Muž Deleatur (deleatur@centrum.cz) ... 01.09.2006 20:03:55 ... (Strom/Strom)
Re (4): Filmové obžerství
Odpověď na příspěvek od wolod ( mailto:wolod@seznam.cz ) z 27.08.2006 21:18:49:

Já mám les za domem a houby nesbírám. *14**3* Zato mě ukázky z Miami Vice moc nenadchly, hlavně Colin Farrell tam vypadá spíš jako vágus než elegán (vedle Dona Johnsona z původního seriálu). Ale zase se mi líbil Collateral od stejného režiséra (pořádnej "mužskej" film) a nevynechám jediný film s Gong Li. *1*

Z buddy movies mě naposledy nadchnul Kiss Kiss Bang Bang s bohovskou hláškou: "Ženský umíraj a chlapi se olizujou, to není v pořádku!" (rozuměj, že se líbají). Podle vlastního scénáře si ho natočil Shane Black, který napsal žánrově čistšího Posledního skauta (spektakulárnost dodal Tony Scott). Protože je scénárista, tak je scénář vychytaný, místy dokonce artistní (pokud se na něco takového hraje v hollywoodském mainstreamu), ale hrdinským činem losera Lockharta (a vlastně i Buzíka Perryho - takhle se ta postava jmenuje, fakt! *3*) Shane dokázal, že rozumí tomu, co dělá chlapa chlapem... *47**3*

No, Jackson je úchyl. Kdyby King Kong nebyl takovej hold kinematografii, řekl bych, že má sklony i k zoofílii... *92**3* ...nicméně vím, že Jackson už před Braindead natočil chuťovku Vesmírní kanibalové (v originále příznačně Bad Taste)... vim to, ale nějak se mi do teho nechce... *40**69**3* ...mnohem spíš bych chtěl vidět Nebeská stvoření...

Ale abych se od (jakéhokoli) obžerství vrátil ke gurmánství, tak poslední film, který by sem patřil a zaujal mě, byla Občanská výchova. Nebezpečně balancovala na hraně glorifikace bezhlavého radikalismu, ale byla příjemně civilní, zbytečně se tam nehysterčilo (film končí před diskutabilní akcí) a naivitu jsem jim odpustil hlavně kvůli přesnému odhadu "buržuje, ale bývalého revolucionáře".

(Bohužel, Kytice z tisíce a jedné noci mi unikla, neplánovaně jsem flámoval. *40**49* Snad někdy příště, zatím nejnadějněji vyhlížím Laurel Canyon.)

*54*

Kiss Kiss Bang Bang & the Edukators (opravdu s "k", Občanská výchova) na http://www.imdb.com/ , zbytek v http://www.fdb.cz (Braindead: Živí mrtví je tam klasifikován jako komedie *1*)
guest Muž wolod (wolod@seznam.cz) ... 03.09.2006 14:53:18 ... (Strom/Strom)
Re (5): Filmové obžerství
Odpověď na příspěvek od Deleatur ( mailto:deleatur@centrum.cz ) z 01.09.2006 20:03:55:
Tak, tak. Mnoho nescházelo a u Bad Taste jsem se válel smíchy jako u Braindead. Ale přeci jen jde o dílko naprosto amatérské a tak ne zcela vše vychází do smrtonosných point. Nicméně je to nesmírná úchylárna.*47*
Kiss Kiss Bang Bang je film, který mi chutnal převelice.Už pro ten žánr tragikomedie, který je mi velmi blízký.
Mě nyní okouzlil anglický film z roku 1987 Withnail and I, který mi zapůjčila sousedka, která žila dlouho v GB. Je o tom zmínka zde http://www.imdb.com/title/tt0094336/ a je to patrně do dnešních dnů vpravdě kultovní komedie. Natolik mi učarovala, že se ve volném čase pokouším ji přeložit. Ten film používá nevšední jazyk. Jakoby scénář psala kombinace Oscara Wilda a neznámého dlaždiče.*40*
guest Muž Deleatur (deleatur@centrum.cz) ... 12.09.2006 15:04:26 ... (Strom/Strom)
Re (6): Filmové obžerství
Odpověď na příspěvek od wolod ( mailto:wolod@seznam.cz ) z 03.09.2006 14:53:18:

Tak zase nic, Laurel Canyon taky příště. *14*

Ale včera jsem se náramně bavil, i když mě taky celou dobu mrazilo, nad Fahrenheit 9/11. Michal Moore je jistě dobrý satirik a zručný filmař, ale nevím, jestli i dokumentarista. Pokud Moore dal slovo i oponentům, tak je okamžitě shodil (zvláště střih z jednání Kongresu na paviány za stolem byl síla... *3**3*). Jestli něco na Fahrenheit 9/11 sedí, pak to, že je to pamflet. Dokonce i hodně silný příběh "hrdé" Američanky, která vystřízlivěla stejně rychle jako její naverbovaný (a zabitý) syn, utopil v typicky americké melodramatičnosti. Navíc ve stejném roce (2004) uvedeném dokumentu (i ten převzala ČT2) Válka podle médií nepůsobily otřesné záběry obětí americké invaze do Iráku tak prvoplánově.

Měl jsem i trochu problém s tím, jestli je vhodné z hlavy státu udělat největšího ťuňťu na světě. Trochu úcty by to chtělo. *40* Ale zase se mi frenetické oslavování Bushe Jr. na sjezdu Republikánů okamžitě spojilo s podobně nadšenými úderníky a dojičkami při projevech rudých papalášů... *3**3*

Celkově mě ale Moore nedožral tolik jako Madonnina Bilance s tajemstvím, kde jeden z koncertů turné Re-Invention věnovala právě Mooreovi. Madonna by si měla uvědomit, že je v prvé řadě bavička, umělkyně ani náhodou; politická a náboženská témata především devalvuje, prodává je v líbivém balení jako další skvělej popsong. Nejvýmluvnější byl okamžik, kdy Madonna, její baleríny i celý kotel fanoušků nadšeně řval a dupal do rytmu American Life, ačkoli se na obří plátna promítaly obrazy roztrhaných a popálených těl... ohromná zábava... *21* Radši jsem při nejlepším fláku - Nobody Knows Me (Madonně sluší reflexe její hvězdnosti, to ano) - přepnul na Ztracené...

...ale tleskám ČT2, že den předtím šla Evita... nad Bilancí se mi okamžitě vybavila scéna, jak marnivá, hrabivá a snobská Evita ze sebe v Don't Cry for Me, Argentina dělá bezmála lidumilku a světici... *66*...navíc, co má co Madonna kritizovat Bushe Jr., když je stejně americky velkohubá? ("Vždycky jsem cítila, že mým poslaním je otevírat lidem oči a ukazovat jim směr.") *88**63*

(Když jsem zmínil Mooreovu prominentní fanynku, nemůžu nezmínit celebritku adorující Bushe Jr. ve Fahrenheit 9/11 - trvalo mi 10 vteřin, než jsem v laciné přežvykující cuchtě poznal "sladkou pannu" Britney Spearsovou... *92**3*)

*54*

WMD: Weapon of Mass Deception (Válka podle médií) & I'm Going to Tell You a Secret (Madonna: Bilance s tajemstvím) & Evita na http://www.imdb.com/ , Fahrenheit 9/11 - http://www.fdb.cz , Lost (Ztraceni) - http://www.lost.cz/
guest Muž wolod (wolod@seznam.cz) ... 13.09.2006 17:47:44 ... (Strom/Strom)
Re (7): Filmové obžerství
Odpověď na příspěvek od Deleatur ( mailto:deleatur@centrum.cz ) z 12.09.2006 15:04:26:
Výraz pamflet na Moorův film sedí s přesností prdele na nočníku. A přiznávám, že mě ani příliš nezaujal. Moore mě nešokoval, nepřekvapoval, nic nového mi nepřinesl a ta prioritní touha udělat s Bushe idiota mě velice rychle znudila. Mě mrazí spíše při zprávě, že asi 30% (!!!) amíků je přesvědčeno, že tragédii 11. září nepřipravili islámští fundamentalisté, ale americká vláda pod vedením Bushe.*21*
Jak mě Fahrenheit 9/11. naprosto nijak nevzal, tak jsem byl doslova přikován při sledování dokumentu o Goebbelsovi na ČT2. Znamenité!
A stran Madonny jest mi konstatovati, že mě jmenovaná do jisté míry fascinuje aniž bych však byl jejím fanouškem. Už dávno to není ona šmudla ověšená stříbrem a prapodivně podvlečená, která byla Like A Virgin. Toto je produkt. Dokonale fungující, dokonale ošetřený samotnou výrobkyní. Neřekl bych, že je natolik blbá aby nevěděla jakou politickou či teologickou banalitu hlásá. Být jen o stupeň intelektuálštější, stane se pro davy nesrozumitelnou. A když se dívám na reklamní quasidokumenty jako Bilance s tajemstvím, říkám si: "To může být docela fajn ženská. Ale nechtěl bych být v její nepřízni. Na to je příliš bohatá, potažmo mocná." *85*
guest Muž Deleatur (deleatur@centrum.cz) ... 14.09.2006 12:42:48 ... (Strom/Strom)
Re (8): Mírná odbočka...
Odpověď na příspěvek od wolod ( mailto:wolod@seznam.cz ) z 13.09.2006 17:47:44:

...ale jen mírná, bo filmová propaganda a videoart k diskusi patří... *49*

Mě naopak překvapilo, že - vzhledem ke skandální pověsti "dokumentu" - Michael Moore nenaznačoval tebou zmíněnou extrémní konspirační teorii, ale jen poukazoval na fakt, že Bush Jr. ve své neschopnosti nebezpečí podcenil a využil až tragédii k prosazování svých zájmů. (Naopak nejen naznačil, že vykonstruovaná a vypočítavá byla záminka k napadení Iráku.)

S Madonnou nejspíš budeš mít pravdu. To, co mě na ní fascinuje především - schopnost infiltrovat mainstream prvky subkultury - vlastně umí líp třeba Björk... a ta není superhvězda možná proto, že není až tak "pop". A btw. právě kvůli své přecitlivělosti je Björk i lepší herečka než mužsky tvrdá Madonna - navíc I've Seen It All z Tance v temnotách patří k nejkrásnějším filmovým písničkám.

Na druhou stranu právě proto, že se Madonna najednou vehementně vrtá do politiky a ještě utrousí, že "by se Američané neměli bát prezidentky", se mi zdá, že Madonna baží po skutečné moci, nebo aspoň vlivu - nikdy nezapomenu na článek v Reflexu, který srovnával banalitu jejích skandálů ("Co ta ženská zase vyvádí?") se skutečně šokujícími výroky a činy Sinead O'Connorové.

Nicméně si Madonnu jako prezidentku USA umím představit spíš než ještě velkohubějšího Willa Smithe (a to prosím nenarážím na jeho rasu)... *66**3*

Ale u aktuálního alba Madonny a navazujícího turné mě zaujalo především, jak vykrádá disco a hlavně Horečku sobotní noci. Stayin' Alive od Bee Gees je fest chytlavej filmovej flák... *47**14*

*54*

Oba filmy v http://www.fdb.cz/ .
guest Muž wolod (wolod@seznam.cz) ... 16.09.2006 17:23:29 ... (Strom/Strom)
Re (9): Mírná odbočka...
Odpověď na příspěvek od Deleatur ( mailto:deleatur@centrum.cz ) z 14.09.2006 12:42:48:
Pravda, to již odbočujeme do otázek politického charakteru, které jsou mimo toto fórum. Jen bych si dovolil myšlénku o neschopnosti Bushe. Ono je to velice snadné komentovat takto na skle či kdekoliv jinde. Je to tak spletité a je v tom zašmodrcháno tolik zájmů, že si nejsem jist zda by byl někdo jiný schopen reagovat rychleji či tvrději. A zejména bych řekl, že my, informovaní pouze via média, víme totální prd a máme jen své dohady a dedukce. Zde jsem četl docela zajímavý komentář http://zpravy.idnes.cz/jedenacte-zari...911_193954_nazory_ad

Madonna prezidentkou? Inu, čím více peněz, tím více svobody a tím více moci a s jídlem roste chuť. Amíci jsou schopni uvěřit ledasjaké pitomině, ale z toho, že by té ženě dali svůj hlas je nepodezřívám.Madonna byla, jest a bude tzv královnou popu ještě dlouhá léta. Pak vstoupí do všech síní slávy a bude královnou gerontopopu a pak .... to už tu já nebudu a tudíž mi to bude vcelku u zadku.*40*
guest Muž Deleatur (deleatur@centrum.cz) ... 17.09.2006 12:22:38 ... (Strom/Strom)
Re (10): Spletitými cestami zpět...
Odpověď na příspěvek od wolod ( mailto:wolod@seznam.cz ) z 16.09.2006 17:23:29:

...právě, že Moore ve Fahrenheit 9/11 uvedl relativizující a tu skutečně šokující informaci - Saúdové se velmi významně podílí na americké ekonomice a zrušení obchodní spolupráce by byla pro USA citelná rána. Ovšem Moore to podává zase skoro jako výhradní zásluhu/vinu Bushe Jr. (Vždyť v tom není americký prezident sám, Velká Británie má dodnes se Saudskou Arábií dohodu "ropa za zbraně", Německo a Francie kritizují USA především proto, že v oblasti mají nejvýznamnější obchodní partnery - vč. Íránu - a nemají tolik prostředků jako USA pro novodobou kolonizaci - viz. Irák).

Napsal jsem, že si Madonnu umím představit ve funkci, ne že si umím představit, že by ji zvolili. *40* Když ještě dnes může být osudné pro kandidáta nějaká mimomanželská aféra, Madonnu by hned v prvním kole položilo, že celé USA znají důvěrně každý záhyb jejího těla a všechny její partner(k)y... *3* Ale mně spíš šlo o to, že Madonna by ve funkci zřejmě rychle vystřízlivěla a velmi pravděpodobně by se stala Železnou lady Ameriky. Její selfmade(wo)manství, workaholismus, silná náboženská víra, jakož i víra v americký dolar, disciplinovanost, staromilské názory na rodičovství (resp. výchovu) a schopnost manipulovat s médii ve svůj prospěch (všechny své skandály má ve vlastní režii) - to jsou hodnoty tradičně spojované s republikány.

A zpět bych se vrátil přes Madonnu k dnešnímu nočnímu programu ČT2 - Prince: Rave (s hosty jako Lenny Kravitz a Maceo Parker - ochach). Nynější Prince už mě moc nebere, ale okamžitě se mi vybavil vynikající koncertní dokument Prince: Znamení doby .

A hned na to ještě jeden černoch, který už též není, co býval (vlastně ani co se týče rasy) - Michael Jackson. Náhodou ale v začátcích kariéry podával skvělé výkony nejen hudební, ale i herecké: jako Strašák (hehe) v černošské verzi Čaroděje ze země Oz - nazvané prostě jen Čaroděj - byl velmi milý. Ovšem hvězdou filmu a Dorotkou byla Diana Rossová.

Tady se kruh uzavírá - jako je zpěvačka Madonna mizerná herečka (se světlými okamžiky), tak naopak Diana Rossová podala životní výkon jako Billie Holidayová ve starším filmu Billie zpívá blues . (Nepočítám celou plejádu hvězd od Julie Andrewsové po Barbru Streisandovou, které považuji spíše za zpívající herečky nebo aspoň herečky muzikálové.)

*54*

Vše (the Rave un2 the Year 2000 & Sign 'o' the Times & the Wiz & Lady Sings the Blues) na http://www.imdb.com/ .
guest Muž wolod (wolod@seznam.cz) ... 17.09.2006 22:25:04 ... (Strom/Strom)
Re (11): Spletitými cestami zpět...
Odpověď na příspěvek od Deleatur ( mailto:deleatur@centrum.cz ) z 17.09.2006 12:22:38:
Rozdmychal jsi ve mě mocný plamen vzpomínek na skvělé filmy. Tato verze krásného příběhu o Čaroději ze země Oz je mému srdci blízká snad víc než v USA každé Vánoce vysíláná starší verze s Judy Garland. A zároveň se na ni a jiné starší filmy a videa M. Jacksonem dívám s hořkostí a s otázkou: "Kam se ztratil ten úžasně talentovaný černoušek a kde se vzalo to politováníhodné, osudiové monstrum?" Na toto téma se dá mluvit dlouho a toto fórum není věnováno M.Jacksonovi. Škoda, že mu rodiče naprosto zničili život.

A Billy zpívá blues pro mne bylo velkým překvapením. Diana Ross mě svým výkonem naprosto převálcovala a má dodnes mou úctu. Krásné herectví, dojemně prosté a neokázalé. To se nedá nacvičit a žádná škola to nenaučí. To tam prostě je.

Nevím zda je mi bližší ranný či pozdní Prince. To co stačím usledovat je pořád skvostná muzika, která je v něčem napřed. Má to šmrnc a pokaždé mě to dostane.

V souvislosti s filmem Sunset Boulevard z roku 1950 jsem se nyní pustil do podrobnějšího studia okolností natáčení a obsazení. Přivedlo mě to zpět k Erichovi von Stroheim a pilně kradu jeho filmy. Mnohé z nich, např. GREED by se klidně mohly vrátit do kin a do filmových klubů. Pravda, Stroheim točil vysokorozpočtové filmy, ale copak budget ovlivní kvalitu, když je tvůrce umíněný jako byl Stroheim?*40* Ono se mu to vlastně nevyplatilo. Film na který si ho pozvala Gloria Swanson (Queen Kelly) ukončil jeho režijní a její hereckou kariéru.Škoda, že se nedochoval celý. Bylo to 30 kotoučů filmu, které by se promítaly 5 hodin.

(Já se omlouvám, ale moje vášeň pro němý film je silnější než já a pořád bych žvanil jen o tomto *85*)
guest Muž Deleatur (deleatur@centrum.cz) ... 25.09.2006 19:14:03 ... (Strom/Strom)
Re (12): Spletitými cestami zpět...
Odpověď na příspěvek od wolod ( mailto:wolod@seznam.cz ) z 17.09.2006 22:25:04:

Spíš - a bohužel - se potvrzuje, že s postupujícím věkem se z díla vytrácí energie a elán, místo toho nastupuje artistnost a řemeslnost (což se týká i vizionáře Prince, koneckonců třeba ve srovnání s výboji Davida Bowieho je příjemně staromilský, no ne?). Jako Dangerous Michaela Jacksona chybí říznost Bad (tzn. že mi "bílý" Jackson vadil až když to bylo i slyšitelné), tak z Princových nahrávek už se nevalí tolik energie jako v době Purple Rain a Sign 'o' the Times... (Aby ne, když se mu tehdy o rytmiku starala "za bicími extravagantně rozkročená" Sheila E! *49*) Koneckonců ani roztěkanost Pomoc! nemá na chlapeckou anarchii Perného dne. *40**3*

Biografiím patří dík za to, že na plátna vrací velké a pozoruhodné hlasy a skladby, hodné toho jména - třeba v jinak průměrné německé biografii Marlene mě zamrazilo ze Sag mir, wo die Blumen sind nebo naopak výborný dvoudílný televizní film Příběh Josephine Bakerové v mých očích rehabilitoval titulní hopsandu mj. i kvůli jejímu procítěnému podání Dylanovy the Times They Are A-Changin'.

Ještě jsem si u muzikálů všiml, že se mi většinou nelíbí titulní skladby nebo hitovky tak jako skladby "druholigové", "zastrčenější" - třeba v Kabaretu se mi nejvíc líbila hymna sladkých germánských hošíků Tomorrow Belongs to Me, ve Vlasech mrazivá Easy to Be Hard nebo ve Slávě smutná balada Out Here on My Own (tady musím zmínit, že Irene Caraová dokázala i skvěle odfrázovat rozjuchanou What a Feelin' pro Flashdance).

Mně nevadí si něco přečíst o nejstarší kinematografii, i když z muzikálů z jejich "zlaté éry" (30. a 40. léta) si pamatuju spíš jen jednotlivá čísla a v paměti bych je lovil hůř... když nepočítám Jazzového zpěváka, o kterém vím, že byl první. *3*

Ale zase na Chamtivost (i ta měla mít původně skoro 5 hodin) jsem se těšil, myslel jsem, že ji - coby vyhlášený klenot - ČT2 uvede v rámci cyklu ke 100 letům kinematografie (ale utnula to někde u sovětských revolučních děl). Na Královnu Kelly si mlhavě vzpomínám z von Stroheimova profilu v Cinemě, ale spíš bych chtěl od něj vidět proslulejší filmy - Veselou vdovu a Svatební pochod. *14*

*54*

Marlene & the Josephine Baker Story & Fame & Queen Kelly & the Merry Widow & the Wedding March na http://www.imdb.com/ , zbytek ve http://www.fdb.cz/ .
guest Muž wolod (wolod@seznam.cz) ... 28.09.2006 19:29:05 ... (Strom/Strom)
Re (13): Spletitými cestami zpět...
Odpověď na příspěvek od Deleatur ( mailto:deleatur@centrum.cz ) z 25.09.2006 19:14:03:
Chamtivost trvala dokonce 9 hodin. V Královně Kelly jsem si jen znovu uvědomil, co umanutý Stroheim dokázal z herců dostat. A výkon Glorie Swanson dává tušit, že to nebyla jen jedna z mimujících krásek němého filmu. Von Stroheim se výzvy Swansonové chytil protože neměl práci. Neustálé překračování rozpočtu, protahování natáčení a zejména stopáž jeho děl odradily všechny producenty. Ale jeho cit pro psychologický detail a úžasnou obrazovou kompozici mě dostanou vždy.
S těmi cykly na ČT2 je mi to záhadné. Nyní v Kubrickově případě uvedli jen notoricky známé a ve všech půjčovnách dostupné filmy. Velmi bych ti přál vidět jeden z jeho prvních filmu, ještě černobílý Killing.Film noir jak má být.
Tak a protože zítra nemusím vstávat v nějakou nekřesťanskou hodinu, dám si jako šláftruňk Little lord Fauntleroy s Mary Pickford. Je to limonáda, ale ona byla bezesporu nesmírně talentovaná herečka a technická stránka celého díla je na tu dobu udivující.
A jedna pikantnost na konec.Píseň Tomorrow belongs to me jsem si osobně zazpíval v Muzikálu Cabaret v Divadle Na zábradlí v pověstné inscenaci Petra Lébla. Byl jsem obsazen do role Slečny Kostové, takto regulérní prostitutky a fanatické fašistky..*40*
A až budu mít v pořádku své PC, tak se můžeme zcela seriózně domluvit a mohu ti vypálit a poslat množství filmů, které chceš vidětt. I Veselou vdovu.

» Přidat k oblíbeným   » Vyhledat   » Běžný výpis  

 




Hledej příspěvek:
Příspěvek přidán mezi: a (dd.mm.rrrr)
Pouze toto téma: