Rekord Eurostaru padl. Trasa Londýn-Paříž se zkrátila Vlakem Eurostar se z Paříže do Londýna dostanete rychleji. Díky rekonstrukci trati na britském území ušetří cestující dvacet minut.
Dnešní inaugurační jízdy se účastnili pouze novináři a pozvané osobnosti. První cestující si mohou rezervovat lístky až na 14. listopad.
Rychlost vlaku mířícího z pařížského vlakového nádraží do londýnského Parnasu, namísto nádraží Waterloo, přesáhla 300 kilometrů v hodině, což je průměrná rychlost francouzských TGV.
Přestože za nimi Eurostar stále zaostává, a brzy je předčí i německé magnetické vlaky, obě země si projekt pochvalují. A to přesto, že nové koleje, několikakilometrový tunel pod centrem Londýna a rekonstrukce průjezdu pod řekou Temží stála investory více než pět miliard liber.
Na britském území padl rekord
Vlak Eurostar opustil nádraží v Paříží v 9 hodin 44 minut a během cesty dosáhl dvounásobná rychlost ostatních vlaků (na francouzském území dokonce 325 km/h). Na trati dlouhé více než 490 kilometrů tak byl dnes stanoven nový rekord, potvrdili konstruktéři i provozovatelé britských a francouzských drah.
Modernizace kolejnic proběhla pouze na britské straně, takže od ústí tunelu ve Folkenstone ušetří cestující oněch zmíněných dvacet minut. Slavnostně vyoravený vlak byl však ještě rychlejší než se očekávalo a do Londýna dorazil již po dvou hodinách a třech minutách, tedy o dvanáct minut před plánovaným příjezdem.
Člen vedení Eurostaru Richard Brown dnešní den považuje pro Británii za velmi významný. "Dnešním dnem se Británie zařadila do klubu zemí v vysokorychlostními vlaky."
"Nyní mohou vlaky Eurostar pokračovat stejnou rychlostí (300km/h) i po opuštění tunelu pod Lamanšským průlivem směrem na Londýn. Cesta mezi evropskými velkoměsty tak bude rychlejší, pohodlnější a mnohem ekologičtější než letecká doprava."
Vlaky jezdí stále rychleji
Vysokorychlostní vlaky jezdí od června tohoto roku také ve Španělsku. Mezi Madridem a Barcelonou jezdí vlak od firmy Siemens, jehož rychlost dosahuje 350 km/h. Při testovacích jízdách byla dokonce překročena hranice 400 km/h.
V Evropě jsou však stále nejznámější a nejpočetnější francouzské rychlovlaky TGV.
Při nových zkouškách by měl rychlovlak nové generace jet rychlostí 550 až 570 kilometrů v hodině, napsal britský list The Independent. Dosavadní rekord z roku 1990 přitom činí pouze 515 kilometrů v hodině.
Z prvenství se však těší japonský Šinkanzen, který byl na trať spuštěn již v roce 1964. Rychlovlaky jezdí také na Tchajwanu.
Zdroj: Aktualne.cz
Re: Rekord Eurostaru padl. Trasa Londýn-Paříž se zkrátilaOdpověď na příspěvek od ARAVER ( mailto:ARAVER@klikni.cz ) z 21.09.2007 10:26:08:
Hele, známý, co byli ve Francii, mi tvrdili, že z Paříže do Londýna jezdí TGV... je to možné, nebo to viděly nějak nově namalované či nějaké nové Eurostar soupravy? Nevíš o tom něco?
autobusák Elfik *88*
Re (2): Rekord Eurostaru padl. Trasa Londýn-Paříž se zkrátila Odpověď na příspěvek od ELfkaM ( mailto:elfkam@elfkam.net ) z 24.09.2007 15:51:45:
Loni jsem byl v Paříži a zašli jsme si na nádraží Gare du Nord, tedy Paris Nord. Vyfotil jsem se u stojící soupravy TGV, fotku bych ještě snad někde našel.
Když jsme procházeli nádražní halou, tak jsem uviděl na odjezdové tabuli London Waterloo.
Upřímně řečeno, nerozeznám na první pohled soupravy Eurostar od TGV. Ani jsem to tam nekoumal, byli jsme tam asi jen 20 minut.
Takže je možné, že jezdí TGV do Londýna, ale jestli je to pravda, to ti nemohu ted od PC říci...
Re (4): Rekord Eurostaru padl. Trasa Londýn-Paříž se zkrátilaOdpověď na příspěvek od ELfkaM ( mailto:elfkam@elfkam.net ) z 26.09.2007 11:39:11:
Z Wiki:
" They are essentially modified TGV sets, and some Eurostar trains not needed for cross-Channel runs are used in domestic TGV service by SNCF."
a take
" The British Rail Class 373 or TGV-TMST train is an electric multiple unit that operates the Eurostar service from London Waterloo to France and Belgium. It is a TGV modified for use in the UK and in the Channel Tunnel."
Pokud to dobre chapu, tak eurostary jsou TGV v zakazkove uprave pro spolecnost Eurostar.
Jinak TGV je zkratka z oznaceni jakehokoliv vysokorychlostni vlak. Eurostar je pak hlavne nazev provozovatele (tak jako SNCF). Takze pokud vlak nevidel primo on, nemohlo se stat ze se rozdil ztratil v prekladu?
*1382* carnero
Re (5): Rekord Eurostaru padl. Trasa Londýn-Paříž se zkrátila Odpověď na příspěvek od carnero ( mailto:carnero@carnero.cc ) z 26.09.2007 12:39:55:
Jinak TGV je zkratka z oznaceni jakehokoliv vysokorychlostni vlak. Eurostar je pak hlavne nazev provozovatele (tak jako SNCF).
►Z toho chápu, že Eurostar je něco jako soukromý provozovatel,bylo to tak myšleno...??
Re (6): Rekord Eurostaru padl. Trasa Londýn-Paříž se zkrátilaOdpověď na příspěvek od Johny_travnikar ( mailto:Johny_travnikar@centrum.cz ) z 08.10.2007 23:56:29:
Je to jmeno spolecnosti Eurostar Group Ltd. A spolecnost Eurostar Group Ltd. provozuje stejnojmennou sluzbu Eurostar zalozenou na vysokorychlostni zeleznicni preprave skrz Eurotunel. Co se tyce vlaku je "eurostar" jen cast pojmenovani jednoho z vice typu. Takze ano, je to neco jako Student Agency v autobusove doprave u nas - nejaka spolecnost (evidentne soukroma).
Z oficialniho webu Eurostar: " Eurostar is the high-speed rail service directly linking the UK to France and Belgium via the Channel Tunnel. It started operating in 1994, providing city centre to city centre services."
Tento příspěvek je věnován mně, pro vás tu jsou fotoalba do kapsy a xhodiny.
*1382* carnero
Re (7): Rekord Eurostaru padl. Trasa Londýn-Paříž se zkrátila Odpověď na příspěvek od carnero ( mailto:carnero@carnero.cc ) z 09.10.2007 09:33:36:
Když jsi zmínil v příspěvku Eurotunel, tak bych se tě na něco zeptal. Když jsem o prázdninách jel z Velké Británie Eurotunelem, tak jsme s autobusem vjeli do nákladního vlaku, který pak jel pod mořem.
Bohužel jsme jeli v dešti a v noci, nevystupovali jsme, abychom se koukli naven. Myslíš si, že jsme jeli společností Eurostar, i když to byla nákladní přeprava lidí v autobuse? Jeli jsme cca 35 minut, pokud se nemýlím.
Re (8): Rekord Eurostaru padl. Trasa Londýn-Paříž se zkrátilaOdpověď na příspěvek od ARAVER ( mailto:ARAVER@mujmail.cz ) z 09.10.2007 15:15:36:
Nemam tuseni. Ani nevim, zda osobni dopravu provozuje pouze Eurostar, nebo i jine spolecnosti.
Tento příspěvek je věnován mně, pro vás tu jsou fotoalba do kapsy a xhodiny.
*1382* carnero
|
|
|
|
|
|
|
|
|